Ana içeriğe atla

Abd Vizesi


Vize işlemleri için harekete geçtiniz. Üniversiteniz size mail ile Ds-2019 formunuzda yer alan bilgileri göndermiş olabilir. Bu bilgiler sizin vize randevusu almanız için yeterlidir. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli nokta, Ds-2019 formu elinize ulaşmadan vize randevusu almamanız. Ya da Ds-2019 formunuzun kesin olarak elinize ulaşacağı tarihten emin olmadan vize randevusu almamanız.

Ds-2019 formunda yer alan SEVIS number ve J-1 Program Code bilgileriyle vizeye başvuracaksınız. Vize başvurunuz esnasında sizden istenilen bilgileri DS-160 formuna gireceksiniz. Ds-160 formunu doldururken dikkat etmeniz gereken hususlar için konuyla ilgili yazımı okuyabilirsiniz. Vize randevusunu aldınız şimdi ne olacak?

Vize randevunuzu alıp randevu vaktinde konsolosluğa vardınız. Kapılarda güvenlik kontrolünden geçerek bir üst kata çıktınız. Sizi girişte bir personel karşılayıp pasaportunuzu ve Ds-2019 formunuzu inceliyor. Pasaportunuza Ds-2019 formunuzu lastikle tutturup size veriyor. Sonra vezne şeklindeki cam panellere yöneliyorsunuz. Burada parmak izleriniz alınarak size sıra numarası veriliyor. Sonra oturup sıra numaranızı bekliyorsunuz. Sıranız geldiğinde sizin numaranızın yandığı cam panel önüne gidiyorsunuz. Buraya kadar her şey normal. Asıl mevzu bundan sonra başlıyor.

Sizin işlemlerinizi yapan görevli size birtakım sorular sormaya başlıyor. İngilizce sorulan tüm sorulara çekinmeden rahat bir biçimde cevap verin. Bunun için de bir gün öncesinde kendinize sorulabilecek muhtemel soruları bir kağıda yazın ve cevaplayın. Zaten size orada benzer sorular sorulacak, merak etmeyin. Buna benzer soruları internette bulabilirsiniz. Neden, ne kadar süreliğine Abd'ye gittiğinize diar bir kaç soruya cevap verdiğinizde görüşme sonuçlanır. Ama bazı memurlar durmaksızın çeşitli ve farklı sorular sorabiliyor, bu nedenle sizin tecrübeniz internette okuduklarınızdan farklı olabilir. Nitekim benim konuşma noktasında bir sıkıntım olmadı ancak sorulan bir soruyu hiç anlamadım. Memurdan tekrar etmesini istedim. O da tekrar etti. Yine  soruyu anlamadım. Sonra da memur baktı ki; ben soruyu anlamıyorum, bana soruyu Türkçe sordu. Bu hususta pürüz olarak yaşadığım sadece buydu. 

Tavsiyem, istenilen evrakların hepsini yanınızda götürün. Memurla selamlaştıktan sonra, vize başvurusunda istenilen bütün evrakları kendisine uzatın. Ben öyle yapmadım. Benden ne istediyse onu verdim. Sonra vizem g-221 denilen bir maddeyle reddedildi. Elime mavi bir kağıt verdiler ve pasaportumu bana iade etmeden onlardan haber beklemem gerektiğini söyleyerek beni uğurladılar. Sonra telefonla beni arayarak eksik birtakım evraklarım olduğunu, istenilen evrakları teslim ettiğimde vizenin onaylanacağını söylediler. Halbuki istenilen bütün evraklar görüşme esnasında yanımdaydı. Orada benden istemediler. Bu nedenle, "keşke o esnada her şeyi memura uzatsaydım" diye hayıflandım. İstedikleri evrakları faxladıktan sonra, vize başvurusu esnasında oluşturulan hesap üzerinden gelen talimatları takip ederek kendilerine posta ile de aynı evrakların aslını ilettim. Ertesi gün vize "issued" yazısını gördüm ve böylelikle vize onaylanmış oldu. Sonra belirttiğim Ptt şubesinden pasaportu aldım. Vize, pasaportuma basılmıştı. 

Vizenizin gecikmemesi ve görüşme esnasında onaylanması istenilen durumdur. Ancak benim tecrübemle ilgili hiç bir olaya internet üzerinde rastlamadım. Özellikle g-221 hususunu, başıma geldikten sonra internette araştırdım. Kimilerinin uzun zamandır "adminisrative processing"in sonucunu beklediğini gördüm. "Benim sonucum ne olacak, zamanım daralıyor?" derken neyse ki issued şeklindeki o mavi yazıyı gördüm ve  "Bunu da atlattık şükür" dedim. J-1 vizesinde benim yaşadığıma benzer bir olayla hiç karşılaşmadım. Umarım, siz de karşılaşmadan görüşme esnasında vizenizi alabilirsiniz. Yoksa vizenin onaylanması için beklemek stresli bir süreç. Sonraki yazımda Tübitak'a göndereceğiniz evraklar ve onların temini ile ilgili yaşadıklarıma değineceğim. Herkese kolaylıklar...



Yorumlar

  1. Merhaba,
    Eksik olduğunu belirtip onlara iletmenizi istedikleri belgelerin neler olduğunu paylaşabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abd iken maaş alacağımı gösterir bir yazı göndermemi istediler çalıştığım kurum vasıtasıyla.

      Sil
    2. Yani vizeyi henüz almadan önce eğer gidersem maaşımı da alabileceğimi görmek istediler.

      Sil
    3. Teşekkürler. Peki bu belgeleri İngilizce mi sundunuz? Örneğin bahsettiğiniz bul belgeyi ben de aldım fakat Türkçe. İngilizce'ye çevirtmeli miyim?

      Sil
  2. maaşımı gösterir belgeyi İngilizce sunmuştum diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. 2214a programıyla eylül ayında Texas'a gideceğim inşallah. Kabul aldığım üniversiteye maaş bordromun ingilizce tercümesini sundum. Maaşımı 12 ay alacağıma dair kanıt istediler ve çalıştığım fakülteden alacaklar bir mailin yeterli olacağını söylediler. Dekanım bir mail attı ve ds2019 u aldım. Vize görüşmesinde 12 ay maaş alacağınıza dair nasıl bir belge sundunuz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ds-160 formu, hatalar ve çözüm

Ds-160 formu ABD vizesine başvurmak için doldurulan temel bir formdur. Formla ilgili ciddi bir stres yaşadığım için normal yazılarımın içeriğinden farklı olarak bu konuya birilerine yardımcı olmak adına yer vermek istedim. İlgili olmayanlar sizi diğer yazılarımı okumaya davet ediyorum:)  Ds-160 ABD vize formu cennete gidenlerin doldurabileceği türden. Cennete alıyorlar sanki sizi o nedenle de böyle zorluyorlar. Cennete gideceklerin bile hataları olduğuna göre, bu formu doldururken hata yaptınız diye dert etmeyin. Aslında işi bilirseniz yarım saatte dolduruluyor. Nitekim ikinci Ds-160'ı düzenlemek yarım saat sürmedi. Birinciyi sormayın :)  Öncelikle belirtmeliyim ki, konuyla ilgili Türk internet sitelerinde düzgün bir yanıt bulamadım. Bir cevap varsa bilmiyorum, ben bulamadım. Şimdi, bundan sonra başına benzer problem gelebilecekler için bu yazıyı kaleme alıyorum. Bu yazı sütten ağzı yanan birinin kaleminden dökülmüştür. Öncelikle yazı, hatasını düzeltmek ist

Tübitak'ın 2214-A Bursuna Başvurmak: Davet mektubu

Tübitak 2214-A yazı dizisini yaklaşık 11 aylık bir sürecin sonunda yazma ihtiyacı duydum. Çünkü 2214-A burs serüveni ciddi bir emek gerektirmekteydi ve gereken emeği harcayarak bugüne gelince, bu yola düşenlerin ne kadar yardıma ihtiyacı olduğunu anladım. Birazdan bu serüvenimi noktasına virgülüne varana dek size aktaracağım. Ancak bunu bölüm bölüm sunmanın daha faydalı olacağını umarak, davet mektubu almak la ilgili yaşadıklarımı bu yazıda anlatacağım. Bu arada, yazının muhatapları akademik camiada yer alan lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin tamamı olabilir. Ancak bir projenin ve çalışmanın nasıl geliştiğini merak eden herkes de gayet tabî, bu yazı dizisinden istifâde edebilir. O halde başlayalım: Tâ lise yıllarımda Tübitak diye bir kurumdan haberdar olmuştum. Bazılarınız "Geç kalmışsın" diyebilir, hiç sorun değil. Şuan geldiğim noktada, hayatta öğrenmem gereken o kadar çok şeye geç kaldığımı görüyorum ki. Konuyu dağıtmadan devam edelim. Tübitak, o

Davet Mektubu Örneği

Tübitak 2214-A bursuna başvururken hocanızın size nasıl bir mektup yazacağını ona iletmeniz açısından iş görecek bir örnek sunacağım.  Ben Amerika'daki danışmanıma Türkiye'deki fakültem adına (Üniversite ve fakülte adının ve ambleminin yer aldığı antentli kağıdıyla) aşağıdakine benzer bir mektup yazdım. Tübitak'ın benden istediği şartları orada sıraladım. Böylece Amerika'daki danışmanıma Türkiye'deki fakülte dekanlığının imzaladığı bir metinde meramımı iletmiştim. O da kendi üniversitesinin antentli kağıdına yazdığı şu mektubu pdf. olarak göndermişti.  Hocanıza "örnek olarak bu türden bir şeye ihtiyacım var" derseniz, işiniz kolaylaşabilir.  Tabi bunu fakültenizin ağzıyla söylerseniz işler daha da kolaylaşabilir. Böyle bir mektup hazırlar bunu başvurmak istediğiniz tüm üniversitelere de proposal ve cv ekleyerek gönderirseniz yine iş görmesi açısından etkili olabilir. Denemekte ve sonucu burada paylaşmakta yarar var. O halde, herkese kolaylıklar.