Ana içeriğe atla

Tübitak'ın 2214-A Bursuna Başvurmak: Davet mektubu




Tübitak 2214-A yazı dizisini yaklaşık 11 aylık bir sürecin sonunda yazma ihtiyacı duydum. Çünkü 2214-A burs serüveni ciddi bir emek gerektirmekteydi ve gereken emeği harcayarak bugüne gelince, bu yola düşenlerin ne kadar yardıma ihtiyacı olduğunu anladım. Birazdan bu serüvenimi noktasına virgülüne varana dek size aktaracağım. Ancak bunu bölüm bölüm sunmanın daha faydalı olacağını umarak, davet mektubu almakla ilgili yaşadıklarımı bu yazıda anlatacağım. Bu arada, yazının muhatapları akademik camiada yer alan lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin tamamı olabilir. Ancak bir projenin ve çalışmanın nasıl geliştiğini merak eden herkes de gayet tabî, bu yazı dizisinden istifâde edebilir. O halde başlayalım:

Tâ lise yıllarımda Tübitak diye bir kurumdan haberdar olmuştum. Bazılarınız "Geç kalmışsın" diyebilir, hiç sorun değil. Şuan geldiğim noktada, hayatta öğrenmem gereken o kadar çok şeye geç kaldığımı görüyorum ki. Konuyu dağıtmadan devam edelim. Tübitak, o yıllardan aklımda, bizdeki bilimsel çalışmaların zirve kurumu diye kalmıştı. Sonrasında Tübitak'la yollarım hiç kesişmedi. Tâ ki doktora tez dönemimin ilk yılına kadar. Yaşım otuzu geçeli bir kaç yıl olmuş ve dil ile meşgul olan bir akademisyen adayı olarak pratik anlamda bir yabancı dili kullanmak ve öğrenmek için yurt dışına hiç çıkmamıştım. Ancak lisans yıllarımdan beri yurt dışında dil eğitimi için başarısız denemelerim olmuştu. Örneğin; Erasmus değişim programı. Erasmus, Farâbî, Mevlâna gibi değişim programlarının lisans öğrencileri ve hatta lisansüstü öğrencileri için kısa ama büyük bir tecrübe olabileceği kanaatindeyim. Dediğim gibi, benim ilk başarısız girişimim bir kaç puanla kaçırdığım Erasmus değişim programıydı. İkincisi, çalıştığım devlet kurumunun yurt dışına personel göndermesi kapsamında oldu. Mülâkat denilen "kendi adamını alma" sınavında, kimsenin adamı olmadığım için başarısız olarak oradan da eli boş dönmüştüm. Sonrasında ise yurt dışına çıkma defterini kapatmıştım. 

Doktora tezimle ilgili eserlerin yabancı dilde oluşu, yabancı arkadaşlara müracaatımı artmıştı. Sürekli olarak telefonla onlara sorular soruyordum ve onlardan kısmen tatmin eden cevaplar alıyordum. Yabancı arkadaşlara kimi zaman derdimi yazılı, kimi zaman sözlü ifade etsem de maksadımı aktarmakta zorluklar yaşıyordum. Bu zorluklar artınca artık yurt dışı defterini açma zamanı geldi dedim. Yurt dışına gitmeye beni zorlayan bir başka sebep ise akademik yazım konusundaki cahilliğimdi. Türkiye'de benim bulunduğum sahada yapılan ne kadar tez incelediysem -kendi yüksek lisans tezim de dâhil- akademik yazım ilkelerinden habersiz olarak yapılmıştı. Mezkûr çalışmalardaki yöntemler, sosyal bilimler araştırma yöntemlerine benzese de bu çalışmaların sahiplerinin yazdıklarına bakılınca, onların sosyal bilimler araştırma yönteminin ne olduğunu bile bilmedikleri rahatlıkla anlaşılıyordu. Bu tezlerin çoğunun, danışman ve jüri üyeleri tarafından okunmadığı o kadar âşikârdı ki. İşte akademik writing/yazım dediğimiz o şeyin ne olduğunu gerçekten öğrenebilme arzusu da beni yurt dışına sevk eden bir başka sebeptir. Bu sebepleri şunun için zikretme ihtiyacı duydum: Yurt dışına neden gittiğinizi bilmelisiniz. Amacınızı netleştirmeniz önünüzü daha rahat görmenize yardım edecektir.

Sebeplerim belirginleşince, yurt dışına gitmek için sağlıklı bir yol aramaya başladım. Birkaç arkadaşımın nasıl gittiğini araştırdığımda ve internetteki kazı çalışmalarım sonucunda Tübitak'la yollarım kesişmiş oldu. Yaptığım araştırmalar neticesinde, Tübitak'ın "2214-A Doktora Sırası Yurt Dışı Araştırma Bursu" kapsamında gitmenin makul bir tercih olacağını anladım. Bu bursun, senede iki defa açıldığını ve son yıllarda programa talebin hızla arttığını gördüm. Bu talep artışı beni ümitsizliğe sevk etmedi. Neticede kaliteli bir proje yapacağıma inanıyordum çünkü alanımla ilgili ciddi bir literatür taraması yapmıştım. Peki nereden başlamalıydım? 

Öncelikle, bursun ne zaman açılacağını beklemeden yapmam gereken en önemli şey, nereye gideceğime karar vermekti. Bu aşamada, ABD'ye giden bir arkadaşımın beni yönlendirmesi çok etkili oldu. "Tübitak bursunu ABD gibi bir ülkede değerlendirmeni öneririm" dedi. Bu yine de aklıma yatmamıştı. Çünkü çalışma alanımla ABD arasında buradan ABD'ye kadar mesafe vardı. İşe bakın ki, aynı dönemde ABD'de doktora yapan bir başka arkadaşım ziyaretime gelmişti. Kendisiyle durumu müzakere ettiğimde, o da diğer arkadaşım gibi, kesinlikle ABD'yi tercih etmem gerektiğini söyledi. Sonra alanımdaki hocalara ve arkadaşlarla da konuyu müzakere ettim. Bir çoğu ne işin var ABD'de sen kendi uzmanlık alanın olan sahada, dili Arapça olan bir ülkeye gitmelisin diye telkinlerde bulunurken, bir kısmı da ABD'denin vizyonum için iyi bir fırsat olacağını söylediler. ABD terazide ağır basan taraf oldu. Kararım kesinleşti ve Ocak 2018'de süreç başladı.

Şimdi size kabul mektubunu nasıl aldığımı anlatacağım. Söyleyeceklerimin sizin için bir kesinliği yoktur. Okuyacaklarınız benim tecrübelerimdir. Bütün bu anlattıklarımın size faydası olması ve fikir vermesi de bu yazının temel amacıdır. Aşağıda okuyacağınız süreç ocak ayının başından mart ayının 3'üne kadar sürdü o nedenle davet mektubumu almak isterseniz işe hemen başlamalısınız.

Öncelikle tez çalışmam için yaptığım okumalar neticesinde ortaya çıkan fişlemelerden bir proposal hazırladım. Bu proposal, bizde tez öneri raporu şeklinde de bilinen, yapacağınız tezin hipotezini, kaynaklarını, literatürünü, yöntemini, amacını ve alanınıza yapacağı katkıyı ifade eden öz bir metin. İnternette yaptığım araştırmalarda buna bir niyet mektubu gözüyle bakanlar da var. Yani bu niyet mektubu; neden o ülkeye gidiyorsunuz,  orada çalışmanızla ilgili ne bulmayı umuyorsunuz, bu seyahatinizin size ve çalışma alanınıza katkısına ilişkin iki üç sayfayı geçmeyen bir mektup. 

İlk basamakta, proposal ve niyet mektubu karışımı bir metin oluşturdum. Yani iki sayfalık metnin girişinden sonuna kadar tezimi tanıtıp son iki paragrafa kim olduğumu ve neden beni kabul etmeleri gerektiğini izah ettim. Bunun ardından bir de CV (Curriculum Vitae) oluşturdum. Benim alanım İngilizce olmadığı için irtibat kuracağım hocalara Arapça bir  proposal ve CV de hazırladım. Sonra bu aşamanın sonunda ekte CV'min ve proposal'ın yer aldığı bir mail yazarak bunu ABD'de alanımla ilgili, bulabildiğim ne kadar hoca varsa tamamına kendilerine hitaben gönderdim. Bu süreç yaklaşık iki haftamı aldı. Aynı zamanda ABD'den kabul alamazsam diye Arap ülkelerindeki uzman hocalara da mail attım. Ürdün'de iki üniversiteden kabul mektubu aldım. En azından ABD olmazsa elimde proje başvurusu için iki mektup vardı. İki hafta boyunca elliye yakın hocaya mail atmıştım. Maile dönenler ya benim alanımda çalışmadığını söylüyordu ya da başka bir uzmana yönlendiriyordu. Burada hemen belirtmeliyim ki; ABD'nin bir mail kültürü olduğuna şahit olmuştum. Mailleşmeyi ciddiye alıyorlar ve sizin yazdığınız maile göre, neredeyse yüzde 98 oranında size dönüş yapıyorlar. Bunu mailime olumsuz da olsa dönmeyen kimse olmasından çıkarıyorum.  Emekli olan Prof. lar bile geri dönerek emekli olduğunu ve aynı sahada uzman başka hocaların kimler olduğunu yazarak onların mail adreslerini veriyorlardı. 

Nihayet tam da benim alanımda uzman bir hoca bana danışmanlık yapacağını ifade eden bir mail atmıştı. O gün ilginç bir şekilde bursu kazanmış gibi hissettim. Ama bu mail kabul Tübitak'ın istediği kabul mektubunun şartlarını taşımıyordu. Hocadan Tübitak'ın istediği tarzda bir mektup almak ise bir ay sürdü. Çünkü programı yoğundu, idari işlerle uğraşmak istemiyordu ama ben bir ay boyunca düzenli aralıklarla hocayı yokladım. Her mailime cevap verdi ve sonunda kendi üniversitemin antetli kağıdıyla bir metin daha hazırladım ve bu metni dekanlığa da onaylatıp mailimin eki olarak hocaya gönderdim. Açıkçası, umudumu kesmiştim. Tabi bu arada bazı olumlu cevaplar da geldi. Bu olumlu cevaplardan bir kısmı "post doktora için gel" diyordu, bir başkası da  üniversiteye yıllık 3600 dolar yatırmam karşılığında davet mektubu alabileceğim şeklindeydi. Tabi umudumu kestiğim bir akşam üstü hocadan mail gelmişti ve antetli kağıtta hocanın istediğim şartlardaki mektubunu görünce sanki bu benim uçak biletim gibi hissetmiştim. Çünkü hoca, araştırılmaya değer güzel bir proposal hazırladığımı belirtiyordu ve bana danışmanlık yapmaktan memnuniyet duyacağını ifade ediyordu. Bir de mektubun geldiği üniversite Ivy league olunca projenin kabul edilmesi ihtimali artıyordu. Davet mektubu serüveni bile size bir metot öğretiyor. Bu tür yazışmaların nasıl olduğunu ve mail kültürünün biz de böyle işlemediğini görmüş oluyorsunuz. Bununla birlikte, davet mektubu isterken en büyük handikaplardan biri; hocanızın sizden bursu aldığınızı gösteren bir belge istemesi, Tübitak'ın da davet mektubunu proje başvurunuz için şart koşması. Buna benzer durumlarda kalanlar için en basit çözüm, arkadaştan, eş dosttan para toplayarak banka hesabınızda yüklü bir para göstermek (ev parası kadar) ve bunun makbuzunu alıp hocanıza ya da onun bağlı olduğu üniversiteye bildirmek olacaktır. İkinci çözüm ise hocaya bu bursu ancak mektup almanız karşılığında alabileceğinize ikna etmek. Ben bu yolu denedim. Bu nedenle hocaya Dekanlık kanalıyla bir yazı yazdım ve hoca ikna oldu. 

Gelelim işin özüne: Tübitak'ın 2214-A bursuna müracaat için önce bir davet mektubu almanız gerekiyor. Davet mektubunun içeriğini Tübitak belirtiyor. Ona dikkat ederek, danışman hocanıza cv ve proposal/niyet mektubunu ekinde sunduğunuz bir mail atıp beklemeye geçiyorsunuz. Gerisi; nasipten öte köy yok. Ama tüm gayretinizi harcadığınızda nasip olması kuvvetle muhtemel. Bundan sonraki aşama Tübitak projesini nasıl hazırlamanız gerektiğiyle ilgili olacak. 

Diğer yazıda görüşmek üzere...

Yorumlar

  1. Merhabalar Hocam,
    yazılarınız için teşekkürler kafamdaki bir çok soruya cevap oldu. Yalnız şunu merak ediyorum finans konusunu biraz daha açar mısınız? Ben öğretmenim maaşım yatmaya devam ediyor mu hala çözebilmiş değilim. Vize, pasaport, misafir araştırmacı ücreti( üniversiteye para ödemesi var mı ) bunlar nasıl karşılanıyor , tübitak bursu tek başına bir kişi için yeterli mi, orda kalacak yeri nasıl seçiyoruz( üniversitede mi kişisel daire mi vs.) Uzun oldu ama bunları cevaplarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Tübitak bursunun yanında maaş almanız elbette mümkün. MEB'de maaşlı izinli görevlendirme nasıl bir prosedür gerektiriyor onu siz bağlı bulunduğunuz birimle görüşerek halledebilirsiniz. Özetle maaşınızı görevlendirme talep ederek alabilirsiniz. Diyelim ki alamadınız. O zaman Tübitak bursu gittiğiniz bölgede kiraların durumuna göre size rahatlıkla yetebilir. Örneğin kiraların 300-400 dolar civarında olduğu eyaletlerden birine giderseniz ya da Ny'da 500-600 dolar civarı bir yer bulabilirseniz bursunuz size rahatlıkla yeter. Kısacası Tübitak size sadece burs ve uçak bileti sağladıktan sonra gerisi size ait. Okulların yurtları oluyor fakat genel itibariyle pahalı. Eğer o yurtlarda uygun bir oda bulursanız en güzeli o. Çünkü okula çok yakın bir yerde kalma imkanı bulunmaz nimet. Ya da okula bir iki saat mesafe kırsal bir yerde kalıp ulaşıma bir miktar para ve zaman vererek telafi edebilirsiniz.

      Sonuç:
      Tübitakın verdikleri: Burs ve yol masrafı.
      Okulun aldığı ücret: Columbia için bu yıl 500 dolardı. Diğer üniversiteler için değişir.
      Vize, passaport vs: Hepsi size ait.

      Burs tek başına bir kişi için yeterli. Fakat bu, kişiye ve gittiği yere göre tabii ki değişir. Ortalama 1000 dolar kira ödense bile burs, dikkatli harcanırsa yeterli olabilecek bir miktar. Ama Ny'da özellikle Manhattan'da kenar mahallelerde bile 1000 dolara ev bulmak çok zor. Brooklyn'de bulma imkanınız olur ama okula çok uzak kalırsınız. Staten Island'da hakeza Brooklyn gibi. New York kira dışında pahalı değil özetle. Diğer eyaletler konusunda bir fikrim yok ama NY kadar merkezi olmayan bir eyalette kiralar bu denli yüksek değildir.

      Kalacak yer tamamen kendi kişisel çabalarınızla bulunuyor. Tübitakın verdiği desteği yukarda belirttim. Bunun dışında her şey size ait. Kalacağınız yeri okulun sitesinden bu imkanı sağladıklarına ilişkin linklerden takip edebilirsiniz. Bunun dışında internet üzerinden idareten okula yakın yerler bulup çevreye alışınca uygun yerler keşfedebilirsiniz. Umarım faydalı olmuştur. New York'a ilk adım yazım da bazı hususlarda size fikir verebilir.

      Selamlar...

      Sil
  2. Merhaba,

    Faydalı paylaşımınız için öncelikle teşekkür ediyorum. Yazınızda kendi üniversitenize ait antetli kağıt ile bir metin hazırladığınızı belirtmişsiniz. Tübitak, davet eden kişi veya kuruluş kendi üniversitesine ait antetli kağıda gerekli bilgileri yazmalıdır, şeklinde belirtiyor sitesinde. Acaba bunu sizi davet edecek hocanın endişelerini gidermek için mi yaptınız yoksa böyle bir gereklilik mi var?

    Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Burada açıklanması gereken iki durum var:

      Birincisi; Tübitak sizden kabul aldığınızı gösterir belge istiyor. Bu da hocanın size gönderdiği kabul mektubu. Hocanının göndereceği mektup sıradan bir kağıda rastgele yazılmış bir şey olmayacak. Size mektubu gönderen hoca kendi üniversitesinin antetli kağıdına ıslak imzasıyla beraber -resmi geçerliliği olan bir mektup- gönderecek. Bu yurt dışından size gönderilecek olan kabul mektubunun özelliğiyle ilgili kısım.

      Diğer kısma gelince, siz hocanızdan bu mektubu talep ederken kabul alma olasılığınızı yükseltmek için çalıştığınız kurumun antetli kağıdıyla ve birim amirlerinizin (bölüm başkanı, dekan, müdür vs.) imzasıyla bir metin hazırlayarak gönderebilirsiniz. Bu kısım ise tamamen sizin tercihinize kalmış, böyle bir zorunluluğunuz yok.

      Sil
  3. Merhabalar
    Yazınız o kadar faydalı ki çok teşekkür ederim. Benim de çalışma alanım Mısır ile ilgili, Hem Arapça öğreneyim hem de arşivleri tarayayım diye Mısır'ı düşünüyordum ama çalışmak istediğim hoca İsviçre'de çalışıyor. Bu durumda hocanın bulunduğu üniversiteye göre mi karar vermek gerekiyor. Yoksa araştırma yapacağımız ülkeye göre mi? Tavsiyeniz ne olurdu? Ek olarak iki küçük çocuğumla gideceğim. Böyle bir şekilde giden araştırmacı hiç duydunuz mu? Çok teşekkür ederim şimdiden. Sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Yazının faydalı olması konusunda çok memnun oldum. Burada tercihinizi belirleyecek iki soru var:

      Birincisi, hoca ve bulunduğu ülkenin size katacaklarını mı tercih edeceksiniz?
      İkincisi, Arapça öğrenimi ve arşivleri tarama vs. mi?

      Açıkçası benim duruma benziyor sizinki de. Ben Arap ülkelerinden birine gidersem elde edeceğim Arapça'yı ilerletme ihtimalimi, oradaki yazma eser kütüphanelerini kullanma şansımı ve Arap bir hocanın danışmanlığını alma imkanımı eleyerek Amerika'ya gitmeyi seçtim. Bu kararımın ise çok isabetli olduğunu bugün itibariyle de söyleyebilirim. Sizin için de durum aynısı olabilir. Avrupa'ya gitmeniz Arap ülkelerine gitmenize göre daha faydalı görünüyor benim tecrübem açısından. Bu, Arap ülkelerinde edineceklerinizi hafife almakla ilgili değil aksine Arap ülkelerine kendi imkanlarınızla bile bir gün gidebilme ihtimalinizle ilgili. Tübitak'tan alacağınız burs, iki çocuk ve eşinizle birlikte size İsviçre'de yeter mi bilmiyorum ama ben yetebileceğini New York’a gittikten sonra anladım ama her ne olursa olsun Tübitak bursuyla New York gibi bir yerde ailenizle geçinmeniz riskli bir durum. Ani bir şey olduğunda çok büyük sıkıntılar çekebilirsiniz. Ancak üç çocukla giden ve uygun imkanlar bulan arkadaşlar tanıyorum. Bu imkansız değil sadece orayı tanımanıza ve cesaretinize bakıyor. Kısacası maaşınız ve biraz da ek gelirle çok rahat edebilirsiniz. Tabi ben hala New York şartlarına göre konuşuyorum ve New York'ta kira vs. gibi konularda Amerika'nın en pahalı yerlerinden biri. Orada bile birtakım imkanlar varsa elbette bu başka yerlerde de olabilir.

      Özetle, kesinlikle İsviçre'de sizi kabul eden biri varsa oraya gitmenizi öneririm. İki çocukla da bu mümkün. Arapça ve diğer hususlar İsviçre sonrasında da elde edilebilir. Tübitak bursuyla daha pahalı ülkeleri tercih etmekte fayda var.

      Selamlar bol şans...

      Sil
  4. Merhaba davet mektubunu paylaşmanız mümkünmü acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davet mektubu şahsi bir evrak olduğu için burada paylaşmam mümkün değil. Anlayışınız için teşekkürler. Ancak yazıyı ve yorumları incelerseniz -özellikle de Tübitak'ın mektup için belirlediği şartları- hocanızdan ona göre bir mektup almanız mümkün.

      Sil
    2. Kişisel kısımları ... yapıp paylaşabilirdiniz, insanlar davet mektubu kafasında canlanmadığı için bu sayfayı buluyor. Sizse zaten tübitakın sayfasında bulduğu bilgilere geri yönlendiriyorsunuz.

      Sil
  5. Merhaba,

    2021-2022 dönemi için Tübitak burs sonucu kasım 2021'de açıklanacak ancak benim davet mektubumda çalışma aralığım eylül 2021'den itibaren başlıyor. Bir sorun olur mu? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhangi bir sorun olmaz. Vize alırken sizin belirleyeceğiniz tarih önemli. İçiniz rahat olsun. Selamlar

      Sil
  6. Merhaba
    Davet mektubunuzda yapacağınız araştırmanın adı tam olarak yazıyor muydu? Elimde mektup var ancak çalışma konusu genel olarak yazıldı proje başlığıyla aynı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davet mektubunda çalışmamın konusuna uygun olarak Amerikadaki danışman hocam kendi tercihiyle ingilizce bir başlık yazmıştı. Tabi bu başlığı daha sonra proje başlığı olarak ingilizce özet kısmında kullanmıştım.

      Sil
  7. İyi günler. Öncelikle kafamın çokça karıştığı bir konu hakkında oldukça doyurucu bir bilgilendirme yazısı yazdığınız için size çok teşekkür ederim.

    Ben karşı üniversitenin bazı hocaları ile iletişime geçtim ve bana gelen cevaplarda üniversitenin ilgili birimi sizi kabul ederse sizinle seve seve çalışırım. Bu konuda acaba hocalara yanlış bir tonda mı mail attım? Üniversitenin ilgili biriminden beni kim kabul edecek diye kendime soruyorum? Karşı üniversitenin danışman olmasını beklediğim her hocanın antetli bir kağıda kabul mektubu yazma yetkisi var mıdır yoksa önce ilgili bölüm başkanlığına yazıp ondan sonra mı danışman hocalara mail atmam gerekiyor?

    Saygılarımla, iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben de tam olarak bu sorunla uğraşıyorum. Danışmanlığı kabul ediyorlar ve konunun ilgilerini çektiğini söylüyorlar ancak üniversitenin doktora programına kayıt olmam için enstitüye yönlendiriyorlar. Sistemi tam olarak anlatamıyorum sanırım şimdi açıkça yazmayı denedim. Ancak kısa bir süre kaldı başvurunun sonlanmasına, siz nasıl bir çözüm buldunuz?

      Sil
  8. Hocam anladığım kadarıyla danışman olarak sizinle çalışmak isteyen hoca, international office'le görüşmenizi oradan yazı yazılmasını istiyor. Bu problemi çözmenin yolu sizi ilgili birime yönlendirmesini istemenizdir. Ancak ilgili birim de sizden finansmanınızı isteyebilir o zaman da sıkıntı yaşabilirsiniz. En iyisi üniversitenizin rektörlüğü ya da dekanlığından bir yazı yazıyormuş gibi göndermenizdir. Dekanlık imzalı bir metin oluşturun kendi üniversitenizden gönderiyormuş gibi e-mail atın ve size yazılacak davet mektubunun nasıl olması gerektiğini benim yazımdaki örnek mektuba bakarak gönderebilirsiniz. Diğer bir alternatif hocaya durumu net izah etmenizdir. Kendisi size bir mektup yazdığı takdirde finansman sağlayanın ödeme yapacağını belirtirseniz sorun çözülebilir. Umarım halledebilirsiniz. Sonucu burada paylaşırsanız diğer arkadaşlara da yardımı dokunabilir. Bol şanslar.

    YanıtlaSil
  9. Hocam merhaba. Yararlı bilgilendirmeleriniz için teşekkürler. Yalnzı benim tam anlamadığm bir ayrıntı var: Davet mektubunun, ıslak imzalı olarak gönderilmesi gerekiyor demişsiniz. Bu durumda davet mektubu postayla mı yollanmak zorunda, yoksa taratıp e-mail olarak mı yollayacaklar?

    YanıtlaSil
  10. Taratıp gönderseler de olur

    YanıtlaSil
  11. Tezinizin tamamı olmak zorunda değil tezinizden bir konu, kısım vs. olabilir sadece vaadlerinizi iş paketlerine koyarken kısa bir konu olursa Tübitaktan alacağınız süre de ona göre düşebilir aklınızda bulunsun.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba bilgilendirme için teşekkür ederim. Bir sorum olacaktı. Tubitak bursu un açıklama tarihi vs. Hesaba katarsak davet mektubunun tarih aralığını nasıl ayarlamalıyız. Ucu açık bırakabilir miyiz.?

    YanıtlaSil
  13. Siz kafanızdaki tarihi yazın olmazsa vize esnasında tarihi belirlersiniz. Bununla ilgili bir yazım olması gerekiyor. Tübitak yazılarının tamamını okursanız sorunuzun cevabını tam almış olursunuz.

    YanıtlaSil
  14. Tübitak'ın bu yıl ki sonuçları açıklanmış kazanan arkadaşları tebrik ediyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ds-160 formu, hatalar ve çözüm

Ds-160 formu ABD vizesine başvurmak için doldurulan temel bir formdur. Formla ilgili ciddi bir stres yaşadığım için normal yazılarımın içeriğinden farklı olarak bu konuya birilerine yardımcı olmak adına yer vermek istedim. İlgili olmayanlar sizi diğer yazılarımı okumaya davet ediyorum:)  Ds-160 ABD vize formu cennete gidenlerin doldurabileceği türden. Cennete alıyorlar sanki sizi o nedenle de böyle zorluyorlar. Cennete gideceklerin bile hataları olduğuna göre, bu formu doldururken hata yaptınız diye dert etmeyin. Aslında işi bilirseniz yarım saatte dolduruluyor. Nitekim ikinci Ds-160'ı düzenlemek yarım saat sürmedi. Birinciyi sormayın :)  Öncelikle belirtmeliyim ki, konuyla ilgili Türk internet sitelerinde düzgün bir yanıt bulamadım. Bir cevap varsa bilmiyorum, ben bulamadım. Şimdi, bundan sonra başına benzer problem gelebilecekler için bu yazıyı kaleme alıyorum. Bu yazı sütten ağzı yanan birinin kaleminden dökülmüştür. Öncelikle yazı, hatasını düzeltmek ist

Davet Mektubu Örneği

Tübitak 2214-A bursuna başvururken hocanızın size nasıl bir mektup yazacağını ona iletmeniz açısından iş görecek bir örnek sunacağım.  Ben Amerika'daki danışmanıma Türkiye'deki fakültem adına (Üniversite ve fakülte adının ve ambleminin yer aldığı antentli kağıdıyla) aşağıdakine benzer bir mektup yazdım. Tübitak'ın benden istediği şartları orada sıraladım. Böylece Amerika'daki danışmanıma Türkiye'deki fakülte dekanlığının imzaladığı bir metinde meramımı iletmiştim. O da kendi üniversitesinin antentli kağıdına yazdığı şu mektubu pdf. olarak göndermişti.  Hocanıza "örnek olarak bu türden bir şeye ihtiyacım var" derseniz, işiniz kolaylaşabilir.  Tabi bunu fakültenizin ağzıyla söylerseniz işler daha da kolaylaşabilir. Böyle bir mektup hazırlar bunu başvurmak istediğiniz tüm üniversitelere de proposal ve cv ekleyerek gönderirseniz yine iş görmesi açısından etkili olabilir. Denemekte ve sonucu burada paylaşmakta yarar var. O halde, herkese kolaylıklar.