Ana içeriğe atla

Ds-160 formu, hatalar ve çözüm





Ds-160 formu ABD vizesine başvurmak için doldurulan temel bir formdur. Formla ilgili ciddi bir stres yaşadığım için normal yazılarımın içeriğinden farklı olarak bu konuya birilerine yardımcı olmak adına yer vermek istedim. İlgili olmayanlar sizi diğer yazılarımı okumaya davet ediyorum:) 

Ds-160 ABD vize formu cennete gidenlerin doldurabileceği türden. Cennete alıyorlar sanki sizi o nedenle de böyle zorluyorlar. Cennete gideceklerin bile hataları olduğuna göre, bu formu doldururken hata yaptınız diye dert etmeyin. Aslında işi bilirseniz yarım saatte dolduruluyor. Nitekim ikinci Ds-160'ı düzenlemek yarım saat sürmedi. Birinciyi sormayın :) 

Öncelikle belirtmeliyim ki, konuyla ilgili Türk internet sitelerinde düzgün bir yanıt bulamadım. Bir cevap varsa bilmiyorum, ben bulamadım. Şimdi, bundan sonra başına benzer problem gelebilecekler için bu yazıyı kaleme alıyorum.

Bu yazı sütten ağzı yanan birinin kaleminden dökülmüştür. Öncelikle yazı, hatasını düzeltmek isteyen sana gelsin ey ds-160 zede. Formu o kadar zaman uğraşıp doldurdun vizeye başvurup randevunu da aldın.  Sonra nedense "dur ya bi bakayım bir hata var mı?" dedin ve aldın eline çıktısını inceledin Ds-160'ın. Şimdi gözden kaçan bir husus tespit ettin ve tutuştun. Başladın internette aramaya: Ds-160 hata, Ds-160'daki hata nasıl düzeltilir, Ds-160 nasıl doldurulur, randevu aldıktan sonra Ds-160'ta hata fark ettim  vs... 

İyi ki karşına bu yazı çıktı. Merak etme tutuştun ama seni söndüreceğim:)

Ds-160'ı doldurmaya başlayınca kendimi, çocukluğumda oynadığımız aşamalı oyunlardan birini oynar gibi hissettim. Bir kademe atlıyorsun sonraki kademede yanınca, baştan başlayıp bütün aşamaları tekrar ediyorsun. Bunun çözümü her bir kademenin DAT dosyasını kaydet ve yeniden başlarken son DAT dosyasını yükleyerek ilerle. 30 gün süren var acele etme diyeceğim ama randevu için acelen de var biliyorum. Zaten hata yapmışsın bunlar seni ilgilendirmiyor nerde senin cevabın değil mi? Ama sabırlı ol diye uzatıyorum işte. Çünkü bu yazıyı sabırsızlığın yüzünden okuyorsun:)

Ds-160 denilen aşamalı formu, usana usana doldurdum ben de senin gibi. İnternette bazı formlarda: "Bu formu doldurmayı başarabilene vizeyi direk veriyorlarmış" gibi geyikler bile okudum:) Hasılı, bir şekilde azimle devam ettim ve Ds-160 formunu doldurmayı bitirdim. Zaten insan bu formu doldurduktan sonra öyle bir mutluluk yaşıyor ki süper ligde şampiyon olmuş ve şampiyonlar ligine katılmaya hak kazanmış bir takım edasıyla hemen vize randevusu almanın derdine düşüyor. Sonuçta 160 doları ödedikten sonra bir de ne görelim; beş altı gün sonraya randevu var, ağzının suyu akarak hemen o güne randevuyu alıyor insan. Çünkü bu konuları danıştığın insanlar bir ay sonraya randevu bulduğunu söylüyor nasıl bu randevuyu almadan durabilirsin ki?

Randevu tarihi yaklaşınca hele bir kontrol edeyim evrakları deyince olan oluyor ve acele etmenin teenni ile hareket etmemenin cezasını çekmeye başlıyorsun. Şuan bu yazıyı okuyan Ds-160 zede hadi sadede gel artık diyorsun farkındayım ama rahat ol probleminin çözümünü sonuç bölümünde vereceğim:)

Ds-160 formunda en sık yapılabilecek hatalardan biri, formdaki City seçeneğini doldururken doğum yerinizin bağlı olduğu ili yazmanız. Şahsen benimkisi öyle oldu. Bu seçeneğin bir alt kısmında Province yazan kısmı ise doğduğunuz ilçeyi yazarak devam etmeniz. Eğer formu böyle doldurursanız, en son çıktısını aldığınız formda doğum yeriniz artık pasaportunuzdaki doğum yeriyle aynı olmayacak, hadi geçmiş olsun. Bunun hiçbir çözümü yok yeniden bir form oluşturun randevuyu iptal edip yeniden para ödeyin (160 dolar daha gitti). 

Sonuç bu. Sadede geldim rahat mısın? 

Sonuç bu, demişti bazı kimseler, az önce benim de söylediğim gibi, internetteki yorumlarında. Bir başkası, yeniden bir form düzenle ve hatalarını düzelt; yeni formu yanında götür olmazsa çay demlersin mantığıyla desteksiz tavsiyelerde bulunmuştu. Bir çok kişi mantık yürüterek: "Kardeşim senin ilçen zaten o ile bağlı, sorun olmaz" demişti. Neticede internette üç dört gün boyunca değişik hikayeler okumuştum. En son yeni bir form daha düzenledim ve bu form için yeni bir ID verdi sistem. Ancak bu "ay di" :) ile randevu aldığımdaki çıktının talimatlar sayfasındaki "ay di" artık farklıydı ve bu durumda yanımda iki formu da götürüp hangisini versem diye düşünmeye başlamıştım bile. 

Konsolosluğu aradım, pazartesi günüydü sonuç alamadım kimse cevap vermedi. Konsolosluğa mail attım ama beş iş gününde cevap gelecekmiş ona da. Bu da işime yaramıyordu. Artık ingilizce olarak internette forumlarda bir şeyler aradım Kiev'lilerin benzer bir sorun yaşadığını ve yeni düzenlediğin formu götürmen gerektiğini söylediklerini, Japon konsolosluğunun sitesinde aynı sorun için bir güncelleme şansı olduğunu gördüm. Ancak bir Japon olmadığım için üzülmedim ve aramaya devam ettim. Youtube'a Ds-160 error yazıp arama bile yaptım. Orada Hint asıllı olduğunu sandığım birinin 8 dakikalık videosunu sekiz defa izledim ama çok tatmin eden bir durum yoktu. Hintli eleman da yukarıdakilere benzer tavsiyelerde bulunuyordu. Sekizinci izleyişimde adamın Hint aksanı bana Amerikan İngilizcesi gibi gelmeye bile başlamıştı. :) En sonunda ben de onun tavsiyesine uyarak yeni bir form düzenleyip bu formla konsolosluğa gitmeye karar vermiştim.

Ne oldu da birden umutsuzca konsolosluğu bir kez daha aradım. Telefondaki talimatlara uyarak yine aynı numaraları tuşlayıp beklerken, Türkçe aksanıyla Rus olduğu izlenimi veren mübarek bir abla çıktı ve iki dakikada problemi çözdü. Yeni oluşturduğum formun ID'si ile bana yeni bir randevu düzenledi ve problem çözüldü. Bana özellikle vurguladığı şey, sitemdeki Ds-160 ile elimdekinin ID'sinin uyuşması gerektiğiydi. Ben biraz şanslıydım randevum cuma günüyken pazartesiye aktarılmış oldu. Ancak siz siz olun acele etmeyin ve her şeyi iyice araştırarak bu formu doldurun.  Tabi hata yapan birine vermiyorum bu tavsiyeyi:) Belki de bu hatayı benden başkası da yapmaz onu da bilemem ama benim gibi ayağı kayan olursa bu yazı ona yol gösterecektir:

Geçmişteki hatalarına takılma, yeni bir Ds-160 al ve o ID'yi esas al. Yeni Ds-160'ı kesinlikle hatasız çıkarmalısın yoksa üçüncü bir şansın olmayabilir. Sonra konsolosluğu ara ve durumu izah edip randevunu iptal ettirip yeni bir randevu al. Sonra bu randevuda düzeltilmiş formun ID'sini kullan. İşte bu kadar sorun çözüldü. Sana mail olarak randevun gelecek. Zaten konsolosluktaki hesabını açtığında her şeyin düzeldiğini görünce tutuşman geçmiş olacak.

Son olarak, belirtmeliyim ki belki de ben şanslıydım. Bana, biri telefonda yardımcı oldu. Sen telefonda birini bulamazsan, randevunu kendin iptal edip yeni bir randevu alma riskine girebilirsin. Kendin iptal edip yeni ID'ni yükleyebilirsin ama unutma randevuyu kendin iptal edip yeni bir tarih alırken 160 dolar daha ödeme ihtimalin de var. Bu ihtimal cidden yüksek. O nedenle bu, tavsiye değil sadece bir risk önerisidir:) Ya tutarsa! :) Tutmazsa ben sorumlu değilim. Şayet bu yöntemi deneyen varsa yorumda paylaşarak insanlara yardımcı olabilir. 

Yorumlar

  1. Konsolosluğun yukarıda bahsettiğim maile verdiği cevap:

    Yeni doldurdugunuz, guncel ve dogru bilgiye sahip DS160 formunuzun barkodlu ciktisi ile randevunuza gelmeniz sorun teskil etmez.

    YanıtlaSil
  2. Valla benimde hem randevu, hem ds bilgilerimi değiştirmem gerekiyordu. Randevuyu değiştirip DS i değiştiremeyip aynı kodla başvuru yaptım. Dönüş yaptıkları mail ilaç gibi oldu çünkü bana ne dönüş yaptılar ne telefonlarımı açtılar :)

    YanıtlaSil
  3. bu yazıyı bırıne yardımı olsun dıye yazmıştım maksad hasıl olmuş ne guzel

    YanıtlaSil
  4. Hocam merhaba, sanirim sizde dsyi onayladiktan sonra yanlis bilgi girdiginizi gorup yeni ds formu doldurdunuz. Yeni ds belgesini konsolosluga verdiginizde sordular mi randevu sistemine baska bir ds number girmissiniz diye? Yoksa hicbir sey sormadan hallettiniz mi?

    YanıtlaSil
  5. ben dogum yerine dogru ilceyi yazdigima eminim fakat mailime gelen formda dogum yeri sanliurfa yaziyor. ben sanliurfada gorev yapiyorum sadece nasil olduda dogum yeri sanliurfa yaziyor anlamadim . ne yapmam gerekiyor simdi . 4 gun var randevuma

    YanıtlaSil
  6. Hocam Merhaba,
    Ben de de ayni sikinti var. yeni bir ds160 doldurup randevu aldiginiz konsoloslugu arayip ds numaranizi guncelletmeniz gerekiyormus. Yarin ben de konsoloslugu arayip duzeltmeye calisacagim. Buradaki arkadasa konsolosluktan gelen mailde yeni doldurdugunuz formla gelebilirsiniz demisler. Ben sorunu duzeltebilirsem size buradan tekrar yazarim. Sizde cozum bulursaniz buradan bana yazabilirsiniz. Kolayliklar dilerim.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Hocam,
    Bende yarin bu konuyu cozmeye calisacam . Ama hala anlamadigim yer nerde hata yaptik. Tekrar ayni hatayi yapmamak icin ozellikle nereye dikkat etmemiz gerekiyor. Benim randevu gunu 31 mayis cuma. Elde ettigim bilgileri burdan paylasirim.

    YanıtlaSil
  8. Hocam ds formunda dogum yeri kismina city yazan yere ili degilde pasaportta dogum yeri olarak ne yaziyorsa onu yazmak lazimmis. Pazartesi gunu Memorial Day oldugu icin Konsolosluklar kapali ama umarim telefonla operatore ulasabiliriz. Bu arada benim randevumda 29 mayista.

    YanıtlaSil
  9. değerli dostlar, ben yukarıda anlattığım tecrübeyi yaşadım. herhangi bir sorun olmadı siz de tecrübelerinizi yazarsanız başkaları da istifade eder. Herkese kolaylıklar.

    YanıtlaSil
  10. O zaman şuan yapmamız gereken şey düzelt kısmına girip ilk ds 160 iptal etmek olacak. Tekrardan doldurup bunu konsolosluğa bildirmek olacak telefonla . Seyfi hocam ben aile nüfus örneği, adli sicil kaydı, banka hesap döküm cetveli, maaş bordorsu, görev yeri belgesi ds 160 çıktısı fotoğraf alie cüzdanı fotokopilerini götürecem. bunların dışında götürmem gereken belgeler neler olabilir neler isteyebilirler. Teşekkür ederim şimdiden.

    YanıtlaSil
  11. Amerikada bir avukata sordum . gelen cevap soyle;However, even if you do not discover the mistake until right before or even during the interview, you should inform the officer right away. Do not keep silent about a mistake on the DS-160 in the hopes that the consular officer will not notice. Even if the officer requires you to reschedule your interview, that’s much better than risking an allegation of fraud down the road.
    If the mistake you made on your DS-160 is small, you might be able to correct it during an interview. It has to be a mistake about something not very important, however. Your mistake about your birthday is not a small mistake, because it affects what will be printed on your visa.
    Other mistakes can affect the visa officer’s decision whether to issue you a visa. But a visa officer at the interview may be willing to let you correct a mistake that won’t matter very much, such as a misspelling on an address of a company you worked for five years ago. If you have any doubt about the importance of the mistake, it’s best to submit a corrected DS-160 before you go to the consular interview.

    YanıtlaSil
  12. Experience in filling wrong info on DS-160
    2 weeks ago, I applied for nonimmigrant visa and, like all of you, I mistakenly filled in the wrong place of birth, already submitted the DS-160 and already paid the interview fees. I was panic at that time, too but problems all solved out and yes, I got my visa.
    Here's how I got through.
    I first called my local US embassy and they responded that according to procedure, I need to cancel the interview and reschedule my appointment with the new barcode (of the new DS160 form with corrected information) (if you have already paid the fees, you can reschedule 3 times maximum without any additional charge, that's what they said). However, because it was only 5 days before my interview, the appointment had been processed to their database, thus I could not reschedule my appointment. The only thing I could do, they suggested, is to be absent in the interview and the day after, the option "Reschedule my appointment" would appear again on my dashboard.
    But I was in a hurry, I did not want any more procrastination so I submitted the Embassy's online inquiry form and they answered: "Applicants will be able to correct the information on the DS-160 after the interview takes place at the Consulate. The consular officer will review and determine if the form needs to be reopened to allow the applicants to update the information."
    That was a nice solution, but I was still scared if the on-the-spot correction would hurt my chance of getting visa. So again, I emailed a different department: support@ustraveldocs.com. THIS. They immediately replied, telling me to send them "the scanned copy of your new DS-160 confirmation page for reference." I sent it to them and to my utter delight, they emailed me back: "Please be informed that your profile has been updated with your new DS-160 confirmation number. Kindly log in to your profile to view the updated details and print out a new appointment confirmation."
    After that, all I have to do is printing out the new confirmation page and appointment confirmation and bringing them to the interview like no correction at all has taken place. Thank you so much U.S.
    My overall advice is when realized you've filled in something wrong in the DS-160 form, first immediately submit a new one with all the corrected information (make sure you don't make any mistake this time). Then, call or email every contact possible that have the authority to deal with your problem (remember to mention both the code of your old and new DS-160 form). As you've seen from my experience, all the responses I received were offered with completely different solutions. Even if they are all contacts of U.S. nonimmigrant visa departments, the agents dealing with our inquiry are different people with different approaches. So, contact them until you received the most suitable assistance.
    P/s: I don't know if quoting the emails would cause any problems. I only want to help people with the same problem and do not hold any malicious intent. So if quoting does cause problems, please don't hesitate to tell me and I will be happy to remove them immediately.

    YanıtlaSil
  13. eger duzeltmeden giderseniz orda gorevliyi bilgilendirin biz bunu hatali doldurduk diye. bana soylenen bilgi bu yonde.

    YanıtlaSil
  14. hocam ben birincisini de iptal etmedim ikincisini yani düzelttiğimi aldım ve gittim. Orada ihtiyaç olursa görevliye durumu açıklarsınız. Sizden istedikleri evraklar sitede zikrediliyor. Fakat size kapıyı açacak şey paradır. Yeterli paranız olduğunu göstermeniz çok önemli. Beni g-221 diye bir şeyle reddetmişlerdi (belki şuan yanlış hatırlıyorum g-221 diye) Elimde bir mavi kağıtla ayrılmıştım. Arkadan telefon ettiler. Abd de iken maaşın devam edecek mi edecekse buna dair bir belge göstermelisin dediler. O belgeyi onlara gönderdikten sonra administrative progress şeklinde görünen vize durumu 3-4 gün içinde vize onaylandı şeklinde değişmişti. Umarım sorun yaşamadan vizeniz onaylanır. Kolaylıklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bana acil yardım etmelisiniz :( gulcinsen19@gmail.com bu e postaya yazar mısınız

      Sil
  15. Duzelt kismina giriyorum. lutfen bekleyiniz yaziyor sadece . ama formu iptal etmiyor. yanlis yaptigimiz bir sey mi var eski formu es gecip sifirdan baska form mu doldurmamiz gerekiyor ?

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, ben hicbir hata olmadigini dusunuyordum ama buraya denk geldim ve kendi basvurumu kontrol ettigimde benim de dogdugum ilce yerine sehir oldugunu fark ettim. Fakat dogdugum ilceyi yazdigima da emindim. Velhasil, suan ne yapmam gerektigini tam olarak anlayamadim da. Cunku hersey tamam randevu tarihim belli; ds160 iptal etme gibi bir sey de soz konusu degil, yaptiginiz islem tam olarak yeni bir basvuru acip randevu almadan o basvuruyla mi konsoloslugu arayip bildirmek? Yani iyi ki denk gelmisim buray, 10 haziran benim randevu ama suan baya bi sok oldum acikcasi

    YanıtlaSil
  17. evet iptal yokmus yenisini az evvel doldurdum ben. baya bir ugrastirdi acikcasi. yeni aldigim id numarasini elcilige bildirecem. sanirim yapmam gereken bu. yarin elciligi arayinca buraya tekrar yazarim soylenenleri. (hata surdan kaynaklaniyor sanirim . ev adresimizi yazarken yazdigim il kontrol sirasinda otomatik dogdugum yerde de cikiyor istemsiz tiklamis olabiliriz. )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden haber bekliyorum o zaman, ben de yeni baslatayim madem. Yani hic hata yapmam diye dusunurken

      Sil
  18. az evvel aradim elciligi bana soyledigi su:
    dilerseniz her iki formu alip durumunuzu elcilige anlatabilirsiniz. bu sizin karara vereceginiz bir sey . ya da farkli bir tarih seceriz yeni ID numaranizi buna gore gireriz dedi. bende isi saglama almak icin en erken 20 haziran olan gunu sectim. ya da guns secmeden elcilige 2 formla gider durumu anlatirsiniz . onlarda belki yardimci olur belki olmaz.

    YanıtlaSil
  19. Ben de biraz once konustum. Randevum yarin oldugu icin tarih degisikligi yapamiyoruz dedi. Siz her iki formuda yaniniza alin ve durumu konsolosluk gorevlilerine bildirin yardimci olurlar dedi operator.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani bilemedim acaba bende mi 2 formla gitseydim . yardicmi olma ihtimali yuksek.

      Sil
  20. Ben tarih degisikligi yapmak istemiyorum sanirim isimi sansa birakmak zorunda kalicam. Ama bende soyle bir skinti da var; benim resmi de degistirmem gerekiyor sanirim cunku gecen sene aldigim vizedeki resmi koydum yanlislikla. Aslinda o yuzden hata yaptigimi dusunurken buraya denk geldim ve dogum yerini de yanlis yaptigimi fark ettim. Isi baya sansa birakip gorevlinin insafina guvenicem sanirim

    YanıtlaSil
  21. Sonuclarimizi buraya yazarsak iyi olur. En azindan bu tarz durumlarda sonucun ne olacagi konusunda fikrimiz olur.

    YanıtlaSil
  22. Ben tekrar ds160 doldurdum herseyi dogru doldurmama ragmen yine sehir ayni sekilde geldi bana confirmationda. Ama bu surecte baska yanlisliklae yaptigimi gordum mesela benim social security numberim var ama ben girmemistim, bi donem amerikada yasamistim. Onu girdim yeni formda. Sanirim yeni bi randevu ayarlayip yeni dsyle girmem daha mantikli. Aksi halde yanlis yonlendirmis olucam konsoloslugu

    YanıtlaSil
  23. Arkadaşlar size güzel haberim var. Konsoloklukta vize katına çıktığınızda ilk olarak evraklarınızın kontrol edildiği yerdeki görevliye ds formunuzda yanlışlık yaptığınızı ve yeni form doldurduğunuzu söylediğinizde elindeki tabletten ds form numaranızı güncelliyor. Yani stres yapacak bir durum yok. Ben vizemi aldım, iinşallah sizde istediğinizi elde edersiniz. Kolaylıklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani direkt orda numaranizi guncellediklerinde bilgiler de guncelleniyor yeni duzenlediginize gore degil mi? Bu arada hayirli olsun vizeniz :)

      Sil
    2. Arkadaslar siz hangi numarayi aradiniz tam olarak, cunku ben ulasamiyorum asla yani cikan kisi da biz bunlarla ilgilenmiyoruz diyor.

      Sil
    3. Ds 160 formu doldurdum fakat sonra fark ettim babamin ismi yerine soy isim yazmisim soy isim yerine ise ismini yazmisim acaba bu sorun teskil edermi yeniden ds 160 formu doldurmam gerekiyormu lutfen yardim

      Sil
  24. 0 (850) 390-2884 bu numarayi aradim . ama anladigim kadariyla aramaniza gerek yok. yeni bir ds 160 doldurup direk gidebiliyorsunuz. randevu tarihi degistirmeye gerek bile yok.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba arkadaslar ben de bugun gorusmeme gittim. Ares’in de soyledigi gibi cok kolay bi sekilde gorevliye soyleyerek hallettik durumu. Vizem onaylandi. Fakat sonra administrative proccesing’e kaldi vizem. Pasaport onlarda onay kagidi bende ama boyle de bi durum yasamis oldum. Ama Ds yanlissa cozum yenisini doldurmakmis gercekten.

    YanıtlaSil
  26. Formu doldururken bikaç site araştırdım ve "Have you ever served in militray?" sorusunu uzman, astsubay veya subaylar için olduğunu söylüyordu. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
  27. öncelikle kolay gelsin yazınız için teşekkürler. ds 160 formunu sorunsuz dolduruyordum taa ki güvenlik sabıka bölümüne gelene kadar. mahkum edildiniz mi sorusuna evet dedikten sonra açıklama gırmemi istiyor düzgün şekilde ingilizce yazıyorum noktala işaretlei olsun harf kontrolü olsun bir türlü kabul etmiyor nasıl yapacağım bir yarımcı olurmusunuz..

    YanıtlaSil
  28. Arkadaslar babanin soy ismi yerine ismini yazdim ve isim yerinede soy isim yazdim acaba bir sorun olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorun olabilir, konsolosluğu aramanızı öneririm

      Sil
    2. Seyfı bey ben yurt dısındayım elcılıge gıttım guvenlık bana bır sorun olmaz dedi ama gene sen maıl gonder dedı. Maıl gonderdım. Ama bır sonuc alamadım.. mecburen gorusme gununu beklıyecegım baska carem yok galıba

      Sil
  29. İyi günler; benim iki sorum olacak, bende de 160 doldurdum. Doktorum Amerika’da kongreye gideceğim. Vize türü için b1/b2 business tourism yerine B1 business conference işaretlemişim. Sorun olur mu?
    İkinci olarak randevu sayfasında 2 çocuğumla beraber randevu oluşturmuştum (onlarınki b1/b2), ancak yanlış yaptığımı düşündüğüm için kendimi o gruptan çıkarıp yeni ds 160 formu doldurdum.
    Çocuklarımın grubuna Ne eski form ile nede yeni oluşturduğum form ile eklenemiyorum. Yeniden 160 dolar Ücret talep ediyor. Artık ücrete de razı olacak gibiyim ama çocukların randevusunuda iptal ettim. 14 yaş altı oldukları için Bu sefer onlara hiç randevu vermiyorlar belgeleri gönderin diyorlar. İki sorun ile karşı karşıyayım, nasıl bir yol izlemeliyim.
    Telefon ile aradım bana şunu söylediler yeni ds 160 formu numarasını randevu tarihine atayabilirlermiş.
    Yarını bekliyorum yeni ds 160 formunu ileri bir tarihte randevu olacak şekilde güncellemelerini çocuklarımıda aynı tarihte randevuya eklemelerini isteyeceğim. Umarım yanabilirler. Tıp okumaktan zormuş bu formlarla uğraşmak :). Bi önerisi olan varsa sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bende turizm için gideceğim amerikada b2 vize türünü işaretledim randevu aldım ancak örnek doldurmalarda business&tourism (temporary visitor)B1/B2 doldurulması gerektiği bazı sitelerde söyleniyor. Acaba yeni ds 160 formu düzenleyip bunu işaretlesem kabul görürmü siz ne yaptınız.

      Sil
  30. İyi günler, ben de formu doldurduktan ve onayladıktan sonra baktığımda, başka bir isim kullandınız mı yani lakap, kızlık soyad gibi olan kısıma evli olduğum halde hayır dedim ama kızlık soyadımı yazmam gerekiyordu.Bu sorun olur mu acaba ? Bu arada randevu almadım henüz..

    YanıtlaSil
  31. "Have you ever served in militray? bu soru askerlik yapanlar için de geçerli mi yoksa astsubay gibi mi olması lazım

    YanıtlaSil
  32. Burak Açıkgöz22 Eylül 2023 20:24

    Merhabalar, ds160 formu doldurdum bir güzel heyecanla. Yoruldum derken eşimin de doldurdum. Bir fark ettim ki pasaportta Burak Açıkgöz yazıyor. Ben forma soyadına acikgoz yazmışım. Harfler farkli. Sonra burayı okuyunca doğum yerime İstanbul yazmışım. Pasaportta Üsküdar yazıyor. Çözüm yeni form doldurup onu da telefonla bildirmek veya konsoloslukta bildirmek sanırım. Ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konsoloslukla iletişime geçip durumu bildirin size yol göstereceklerdir.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tübitak'ın 2214-A Bursuna Başvurmak: Davet mektubu

Tübitak 2214-A yazı dizisini yaklaşık 11 aylık bir sürecin sonunda yazma ihtiyacı duydum. Çünkü 2214-A burs serüveni ciddi bir emek gerektirmekteydi ve gereken emeği harcayarak bugüne gelince, bu yola düşenlerin ne kadar yardıma ihtiyacı olduğunu anladım. Birazdan bu serüvenimi noktasına virgülüne varana dek size aktaracağım. Ancak bunu bölüm bölüm sunmanın daha faydalı olacağını umarak, davet mektubu almak la ilgili yaşadıklarımı bu yazıda anlatacağım. Bu arada, yazının muhatapları akademik camiada yer alan lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin tamamı olabilir. Ancak bir projenin ve çalışmanın nasıl geliştiğini merak eden herkes de gayet tabî, bu yazı dizisinden istifâde edebilir. O halde başlayalım: Tâ lise yıllarımda Tübitak diye bir kurumdan haberdar olmuştum. Bazılarınız "Geç kalmışsın" diyebilir, hiç sorun değil. Şuan geldiğim noktada, hayatta öğrenmem gereken o kadar çok şeye geç kaldığımı görüyorum ki. Konuyu dağıtmadan devam edelim. Tübitak, o

Davet Mektubu Örneği

Tübitak 2214-A bursuna başvururken hocanızın size nasıl bir mektup yazacağını ona iletmeniz açısından iş görecek bir örnek sunacağım.  Ben Amerika'daki danışmanıma Türkiye'deki fakültem adına (Üniversite ve fakülte adının ve ambleminin yer aldığı antentli kağıdıyla) aşağıdakine benzer bir mektup yazdım. Tübitak'ın benden istediği şartları orada sıraladım. Böylece Amerika'daki danışmanıma Türkiye'deki fakülte dekanlığının imzaladığı bir metinde meramımı iletmiştim. O da kendi üniversitesinin antentli kağıdına yazdığı şu mektubu pdf. olarak göndermişti.  Hocanıza "örnek olarak bu türden bir şeye ihtiyacım var" derseniz, işiniz kolaylaşabilir.  Tabi bunu fakültenizin ağzıyla söylerseniz işler daha da kolaylaşabilir. Böyle bir mektup hazırlar bunu başvurmak istediğiniz tüm üniversitelere de proposal ve cv ekleyerek gönderirseniz yine iş görmesi açısından etkili olabilir. Denemekte ve sonucu burada paylaşmakta yarar var. O halde, herkese kolaylıklar.